رد کردن پیوندها
مشاهده
بکشید

کنسرت کاسته در شیراز

کنسرت کاسته در شیراز

بعد از انتشار آلبوم ایستگاه سه از کوارتت کاسته، کنسرت شیراز این گروه در تاریخ ١٣ و ١۴ تیرماه در هنر شهر آفتاب و بعد از آن ٢٠ تیرماه در تالار وحدت تهران برگزار مى شود.

۱۳ و ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ | ساعت ۱۸

کوارتت کاسته در سال۱۳۹۱ توسط احسان صدیق تشکیل شد. ترکیب اولیه آن‌ها متشکل از احسان صدیق (گیتار الکتریک)، مازیار یونسی (پیانو، آوا)، زنده‌یاد پیتر سلیمانی پور (کلارینت، ساکسوفن) و روزبه فدوی (درامز) بود که حاصل آن انتشار اولین آلبوم در سال۱۳۹۱ به نام ایستگاه یک به تهیه‌کنندگی نشر موسیقی هرمس بود. متعاقب آن کنسرت‌های متعددی که کاسته در ایران، اتریش، مجارستان، هلند، اسلوونی، فرانسه، ترکیه و ایتالیا برگزار کرد، سبب شد تا نه‌تنها خیلی زود مخاطبان زیادی را متوجه خود کند بلکه نگاه مثبت منتقدان را نیز به همراه داشته باشد. با جدایی پیتر سلیمانی پور در سال ۱۳۹۴، سهیل پیغمبری که خود از دوستان پیتر بود، جایگزین او شد و گروه به ترکیب نهایی خود که تا به امروز نیز پابرجا مانده است، رسید.

سخت بتوان به موسیقی این گروه، سبک یا تعریف مشخصی را نسبت داد. چیزی که در قطعات کاسته شنیده می‌شود ترکیبی است از فرازهایی از موسیقی جَز، راکِ پیشرفته دهه ۷۰ میلادی، مقام‌های موسیقایی و رقص‌های محلی ایرانی، موسیقی کلاسیک و آوانگارد سده بیستم با چاشنی بداهه‌نوازی هم می‌شنویم. شاید بهتر باشد تا در یک جمله بگوییم آن‌ها تمایل به خلق آثاری دارند که بازتابنده نگاه امروزیشان به موسیقی است.

تداوم همکاری کوارتت کاسته و هرمس منجر به ضبط آلبوم بعدی (ایستگاه دو، ۱۳۹۵) در استودیو شهر استانبول شد. حاصل، نظر یکی از اسطوره‌های موسیقی جَز و معاصر جهان، یعنی مؤسس شرکت را نیز به‌شدت جلب کرد. به دعوت او، میکس آلبوم به‌صورت مشترک در یکی از مجهزترین استودیوهای اروپا یعنی در نزدیکی شهر مارسی فرانسه به انجام رسید. نقدها

و استقبال از ایستگاه دو فراتر از انتظارها بود و همین مسئولیت گروه را برای آنچه در اثر بعدی خود ارائه می‌دهد، سنگین‌تر نیز نمود.

ایستگاه سه، آخرین آلبوم منتشرشده از کوارتت کاسته می‌باشد.

اولین اجرای این آلبوم در شیراز خواهد بود و از آن خواهیم شنید.

جهت حفظ سلامت عمومی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است.

تاریخ

۱۳ - ۱۴ تیر ۱۴۰۱
به پایان رسیده است!
بارکد QR

پیام بگذارید